Skip to content Skip to footer

Anàlisi de la visibilitat del contingut en llengua catalana en els resultats de cerca web

6 de juny 2024

El pes del català a les cerques va augmentar 18 punts quan Google va actualitzar el seu algorisme

• El canvi d’algorisme que Google va aplicar a finals d’agost de 2023 ha revertit la tendència a la baixa de la visibilitat del contingut en català.
• S’observa a final de febrer de 2024 un guany de 15 punts percentuals respecte a la situació inicial (any 2021) i de 22 punts percentuals respecte als pitjors moments de la crisi de visibilitat (finals 2022 – mitjans de 2023), que van arribar a ser 18 punts percentuals en el primer moment del canvi de tendència.
• Les línies de tendència mostren una orientació general a la recuperació del català, tot i així, considerem que encara hi ha marge de millora en l’àmbit de l’oferta de resultats.

Informe complet:

Informe de posicionament

6 de juny de 2023

Google ha fet perdre visites a dues de cada tres webs en català

• L’estudi ha analitzat el trànsit web de 639 llocs web multilingües dels sectors públic, acadèmic, mediàtic i empresarial.
• En el 66,5% dels llocs web analitzats l’opció de llengua en català ha vist reduïda la seva visibilitat respecte al contingut equivalent en castellà.
• Hi ha una forta correlació (80% de mitjana) entre el trànsit en català i en castellà, la qual cosa significa que la versió castellana guanya gairebé una pàgina vista per cada pàgina que perd la catalana.
• La pèrdua de visites és provocada per un pitjor posicionament del contingut en català de les pàgines multilingües en les cerques a Google, des de maig de 2022.

Informe complet:

Aliança per la presència digital del català.